lördag 12 januari 2013

Whole30

Jag tänkte haka på på Whole30 som innebär att man blir mer strikt i vad man äter, och att man jobbar bort dåliga vanor, på 30 dagar. Man får inte byta ut nåt som man brukar äta mot nåt liknande, bara för att det är paleo, om det är en dålig vana man har. Tillexempel så får man inte äta paleobröd, om det är bröd man har sug på, inga bakverk eller paleoglass. Har man problem med frukt måste man ta bort det också. Man får inte heller väga sig under tiden man kör Whole30, men före och efter går bra.

Mer information står i deras bok, som jag först försökte beställa från Bokus, men fick besked efter två dagar att den är slut hos tryckeriet… Så då beställde jag den från USA istället, men det tar ju lite tid innan den kommer hit… Fram tills att jag får den så kör jag så strikt jag kan, och hoppas på att få lite mer utrymme i och med bokens instruktioner. J

De som står bakom detta kallar sig för whole 9 och de har ett jättebra forum, som jag ska försöka läsa i så mycket jag kan.

Jag började med detta den 8 januari och idag är det den 12 januari. Så idag är det dag fem. Den 5 januari vägde och mätte jag mig, och jag hade tänkt hålla mig tills jag får boken med att väga mig igen, men jag kände mig smalare idag, det vände liksom igår, så jag vägde och mätte mig idag ändå!

Jag hade gått ner 0,3 kg sedan den femte men totalt sett har jag gått upp sedan jag skrev om min vikt senast. Men hela minus 7 cm!!! Det är ju helt fantastiskt! Nu gäller det att inte bryta detta, men det känns väldigt bra, så jag tror det kommer funka. När whole30 är slut så ska jag ta en dag med att äta ”massor” med frukt! J

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar