lördag 12 januari 2013

Dagens middag, dag 5 av whole30




Dagens middag, ugnsstekt lax, lite ris (orkade inte fixa rotfrukter, ska inte äta ris egentligen) små tomater och bea.

Det var dessutom vilodag idag. Jag hade tänkt köra löpskolning med en kompis idag, bara filma löpsteget på varandra och kolla hur det ser ut och vad man kan göra för att förbättra det, men jag vaknade med ont i ryggen..! Så himla typiskt. Jag hoppades att det skulle gå över. Fick till några ”knakningar” (har väldigt rörlig ryggrad…) och det blev bättre. Men men, det kommer andra dagar.

På kvällen runt 20-tiden fick jag till två knakningar till, med ca 10 minuters mellanrum, och efter det kände jag mig faktiskt ganska smärtfri. Hoppas det håller till imorn! Då ska jag gå PW med en kompis samt köra mitt löppass enligt schemat.

Idag har det varit lite jobbigare med suget efter ”något”. Det är ju väldigt gott att äta en banan eller nån annan frukt, eller mörk choklad för den delen, efter middagen. Vissa vanor/ovanor är kopplade till vad man gör, helt enkelt. Jag märker nu att jag blir sugen efter mat, när jag ska se film, och när jag tittar på film men måste pausa för att göra nåt annat och sen kommer tillbaka och sätter mig igen. Så Whole30 är riktigt bra, jag har identifierat ett mönster, så nu ska det brytas. Och det var ju tanken.

De som inte har frukt som problem får äta två frukter om dagen under whole30, så när jag är klar med mina 30 dagar så ska jag följa det.

Det har varit svårt att stå emot på jobbet, för där har jag vant mig vid att äta en frukt på eftermiddagen, vi har tillgång till fri frukt, men istället har jag haft med mig ett extra kokt ägg de här dagarna, men redan igår (fredag) så märkte jag att klockan hann bli ganska mycket innan jag ville ha mitt ägg. Jag hade en ask med små tomater (mina favoriter) kvar som jag skulle ta hem, men istället för att komma med hem så åt jag upp dem med. Blir små tomater min nya last? Det kanske går att leva med.. J

Jag har stått emot duktigt tycker jag, men idag var det nära! Alexandra ville ha vindruvor, mitt näst största hot efter bananer, så jag gjorde iordning till henne och Andreas. Det var så nära att jag tog en! Men jag lyckades stå emot, men jobbigt var det. Jag har inget riktigt sug, som jag hade efter godis eller mackor, men jag vet ju att det är så gott! Istället tog jag en tesked, rågad, med hasselnötssmör. Det gjorde susen. Men det har blivit 4 sådana skedar idag, och jag vet inte om det är whole30-tillåtet. Men det känns ok i alla fall. Det är ju frukten jag måste kämpa emot. Men när jag är klar med whole30 så ska jag äta både vindruvor och bananer, men bara vid ett tillfälle, sen är det två frukter om dagen som gäller. J




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar