söndag 27 oktober 2013

131027: fantastiskt goda köttbullar/biffar

Idag har jag äntligen påbörjat en rensning i garaget. Det tog längre tid än beräknat, och dessutom visade det sig vara ett väldigt bra sätt att vara social på. Alla som gick förbi ville prata. :) (kanske därför det tog lite tid...) Jag är inte klar, men jag är på gång, i alla fall.

Till middag blev det köttfärsbiffar/köttbullar. Alexandra hjälpte mig att rulla bullar.

Ingredienser:
Ca 1,5 kg köttfärs
en stor burk ajvar
diverse kryddor, jag använde lökpulver, vitlökspulver, salt och peppar

Blanda köttfärsen med ajvar
Häll olja i en plåt och lägg ett lager med kryddor i oljan
Forma biffar/bullar och fördela i hela plåten
krydda igen

Sätt in i ugnen på ca 150 grader i ca 25 minuter.

Alexandra ville inte göra biffar, utan köttbullar, så det fick hon.

 
 
Det blev fantastiskt gott!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar