torsdag 24 oktober 2013

131024: en till vilodag, med lite sug

Idag har jag mest blundat eller läst ikapp i mina Runners Word, och funderat över träningsupplägget i närtid. Jag ska komma under 60 minuter på milen, har jag kommit fram till, och gärna lagom till Premiärmilen, eller tidigare.

Men delmål ett är fortfarande femman. Men det går ju liksom ihop, på nåt sätt.

Jag har tittat på träningsscheman idag och jag kommer att starta nästa vecka på Premiärmilens träningsschema, för under 60 minuter från förra året, med vecka 6. Det hoppas jag blir bra, samt modifiera det lite så det passar mig.

Dagen mat blev vanlig frukost.
Lunch, se bilden, kyckling med tomater, gurka och bea
Middag, kycklinggrytan från igår
Däremellan liten nötter, för idag var jag lite sugen på nåt. Det är det där med att vara hemma och känna att man har lite tråkigt... En banan, ett äpple, eller vad som helst, hade lätt gått ner idag. Men jag höll mig, och jag hoppas att "suget", eller vad man vill kalla det, ebbar ut från och med nu.

Jag kommer nog att vila även imorn, sen får vi se hur jag gör på lördag, men jag hoppas att jag kan ta ett pass på söndag på 6-7 km. Men vi får se.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar