fredag 27 juli 2012

Intervaller 120722

Tänkte testa Endomondos intervallfunktion. Den värmer först upp i sju minuter, sen är det intervaller i medelansträngning i en minut och låg ansträngning i en minut, sex gånger. Det var helt lagom starttid, och jag hann komma dit jag tänkt från startpunkten. Sen sprang jag fram och tillbaka på grusvägen bakom hagagården. Det var några minuters nedvarvning också vilket var skönt. Jag orkade inte riktigt hålla lika tufft tempo som jag hade tänkt utan kroknade innan minuten var slut varje gång, men jag är ändå nöjd. Jag sprang totalt 2,68 km.

Det var första gången, och fler ska det bli. Jag var lite osäker på om passet skulle fortsätta mätas, så jag startade en ny omgång istället, sen sprang jag 3,31 km till, det var allt jag orkade, och det tog lång tid! Medeltiden per km var 10,18. Kanske satt maran kvar i kroppen lite grand…

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar