söndag 7 december 2014

141206: Inspiration och test av bröd

Jag och min kollega Ingrid (vi kör ju egen redovisningsfirma ihop) har varit på två olika inspirationsföreläsningar på två veckor, vi som i princip nästan aldrig gör nåt. Det var jättekul. I fredags var vi på frukostmöte med Haninges företagarförening, och Amelia Adamo hade föreläsning. Hon var helt fantastisk! Vilken kvinna! Vilken förebild! Hon var verkligen jättebra!



Ta vara på äldre människor, släng inte bort dem bara för att de har fyllt 50 år.
 
För ca två veckor sedan var vi på Stora Inspirationsdagen på Oscarsteatern i stan. Jag kan verkligen rekommendera den för er som inte gått tidigare. Den hålls varje år, och vi är självskrivna till nästa år. Alla var superbra. Den som lämnade mest eftertryck var Manuel Knight, men den som fick mig att ändra åsikt om henne, var Ulrika Davidsson.



Jag har tyckt att hon bara har hakat på den senaste trenden på löpsedlarna hela tiden, eftersom hon har skrivit en massa olika böcker inom olika kategorier, som på bilden här ovanför. Men hon sa att hon vill kunna ge olika alternativ till olika människor, eftersom vi alla är olika. Jag tyckte det var väldigt intressant, och väldigt bra. Vi är alla olika och olika typer av kost funkar olika för oss.

 
Jag tyckte att mycket av det hon sa var paleotänk.


Jag frågade henne efteråt om hon skulle skriva en paleobok, men det ville hon inte. Hon gillar paleo (som ni kan se av texten hon skrivit ovan) men hon hade 6 olika böcker på G som hon hellre ville skriva klart. Och hon vill inte kalla "sin" kost något, utan vill kunna ge råd om bra mat helt enkelt. Jag tyckte dock att det hon sa redan var paleo, till stor del. Men hon vill inte låsa sig fast i olika namn. Det är väl sunt i och för sig, man får nog med sig fler om man gör som hon tänker. Men det kändes som att hon läst både Rob Wolf och Mark Sisson, men gjort det till sitt. Men från och med nu gillar jag henne. :D

Sen var det även Babben Larsson, alltid bra!
Och Ann Westin var konferencier och körde lite stand-up
Robert Gustavsson var med.


Gick genom stan i jakt på julkalender, som tagit slut överallt. Ungarna hade bestämt sig för vilka de ville ha, så det vara bara att jaga. Gick till BR i gallerian (saknar stor och liten!) och passerade detta mirakel. :D
Det var finare från andra sidan, men se, där gick inte jag.
Testade även att göra under vårt taks valnötsbröd i bakmaskinen.

Här är en bild på receptet.
 




Det här var tyvärr inte min typ av bröd... Jag vet inte om det var brödkryddan, eller vad, men min mage gillade inte brödet, och jag gillade inte smaken så mycket heller.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar