fredag 5 december 2014

141205: Recension av sportbehåar

Nu har jag tre olika sportbehåar, och har fått en som är favorit! Min vanliga BH-storlek är numera 75D. De jag har är (alla är köpta på postorder):

Enell stl 0 – borde ha köpt stl 1 . http://www.boobydoo.co.uk/bestsellers/enell.html.

Shock Absorber Run stl 32C – borde ha köpt 32D http://www.wiggle.co.uk/shock-absorber-run-sports-bra/?sku=5360358929 ,

och Shock Absorber Multi Sport stl 70D (eng 32D , US 32D) http://www.sportamore.se/produkt/7498-shock-absorber-d-max-sports-bra-top-w-svart

Enell är väldigt bra, håller allt på plats och sitter skönt. Jag köpte en för liten storlek vilket gör att det faktiskt blir lite svårt att andas, så mitt betyg på denna hade mest troligt varit bättre om jag hade haft en storlek större. Det som är negativt är att brösten trycks ihop, lite uniboob, samt att bilbältet hamnar över bröstvårtan på mig, vilket skaver, när jag kör bil i denna. Jag vill dessutom inte ha den på mig längre än nödvändigt, så bekväm är den inte. Den är dessutom krånglig att få på de första gångerna.

Nr 2, Shock Absorber Run, även den köpte jag för liten (lite väl optimistisk i min viktminskning – har gått ner 30kg, men sen stannat där) Om jag hade haft rätt storlek hade den nog varit lite mer bekväm, men bara marginellt då jag upplever att tyget i kupan är lite snålt tilltaget. Även denna vill jag få av mig snabbt. Den går högt upp i ryggen (brottarrygg) vilket gör att den hamnar mitt på axelmuskeln utan möjlighet till att flytta axelbanden. Jag får som kramp/värk i axeln efter ett tag på grund av detta.

Nr 3, Shock Absorber Multi Sport, i rätt storlek, är den utan tvekan bästa sportbehå jag någonsin har haft. Hade den för första gången igår på Tunnelloppet, samt till och från. Jag hade med andra ord på mig den i ca 5 timmar utan att känna av den alls. Även den har lite bråttar-rygg, men inte mycket, och axelbanden går att flytta på lite. Jättebra stöd, ingen hoppande och ingen värk/kramp i axlarna.

Gemensamt för alla tre är att de ger jättebra stöd. I stort sett är det bara en smaksak vilken man tycker bäst om, men nummer tre är min favorit, har precis beställt två till (fast de var tillfälligt slut!)
 

 

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar