onsdag 21 maj 2014

130331: äntligen av med de gamla maskinerna!

Dessa maskiner hade Andreas när vi flyttade ihop, och de har varit jättebra på alla sätt och vis, men det blev prat om att ge bort dem till antingen svärfar eller svåger, för kanske tre år sedan, så jag har inte lagt in dem i min träning, för varför träna muskler som jag inte kommer kunna träna sen? Då trodde jag ju att de skulle vara borta om högst några månader, men månaderna gick. Min son har använt maskinerna, men inte jag. Jag är sådan att när jag har fattat ett beslut så vill jag genomföra det så snart som möjligt. Beslutet i sig kan ta lite tid att komma fram till, men när det är fattat så ska det genomföras.
Därför trodde jag att maskinerna skulle vara ett minne blott, ganska omgående, och det lät så.
Men som sagt, de har stått kvar. I väntan på avhämtning beställde jag istället ett multigym för hemmabruk. Det stog i garaget, ouppackat, ett tag, tills jag verkligen tröttnade.
Jag satte ut en annons där dessa två maskiner helt enkelt skänktes bort mot avhämtning. Det blev lite jobb med det, många tonårskillar ringde, och skulle återkomma när de snackat med farsan. Nån skulle åka från Dalarna för att hämta, vi bokade tid, jag gick hem tidigare från jobbet, ringde för att få veta hur långt han kommit - inget svar...
Tillslut fick jag napp! En man kom och tog båda två, och vips...!


 

...Så kom min nya fina maskin ner i källaren, till sin rätta plats. Jag och sonen byggde ihop det, och han är jättenöjd! Vad skönt! :D
 
Ribbstolen ska sättas upp på väggen, men inte i det hörnet, för där ska mitt löpband stå, som också är kvar i garaget. :) Men det väger ju bara ca 150 kg, hur svårt kan det vara att bära ner för en lite fjuttig trappa, ner till källaren?!? ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar