måndag 9 april 2012

6 km, för ca en vecka sedan.

För andra gången sprang jag min runda på 8 km, den här gången med fokus på km-tid. Jag sprang en km, sen gick jag lite för att hämta andan, sen sprang jag igen en km och gick en stund. Den tiden jag sprang så hade jag en kilometertid på ca 7 minuter, men behövde gå i ca en minut. Kilometer 3 är tung, med en jobbig uppförsbacke, så det tog längre tid. Kilometer 5 har ett jobbigt uppförslut, så även den tar längre tid. När jag sprungit 6 km kände jag att jag inte orkade längre, benen var trötta och mina fötter också. Jag har inte riktigt vant mig vid mina nya skor/löparsteg men har kommit en god bit på väg. Det blev 6 km på ca 8,3 minuter / km. Den tiden får jag inte gå över i maran. Nu är det bara att slipa, och förlänga sträckan och tiden jag springer.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar