söndag 19 april 2015

150404: påskafton och lammgryta

Första gången jag gör lamm på egen hand. Det är inte ofta jag äter lamm, men funderar på att ändra på det. Jag tror att det köttet blir bättre hanterat än nötkött, men jag vet inte. Jag tänkte i alla fall testa nu till påsk.

Jag köpte lammstek, för jag kan inget om  lamm. Det var mycket fett, som karé, så jag blev riktigt lessen, och ångrade att jag köpt köttet.



Så här såg det ut, ihopvikt i förpackningen för att se bättre ut. Så trist. Men nu vet jag det, inför framtiden.
Efter enormt mycket ansande såg det ut så här. Det blev småbitar kvar. Så såg ju inte receptet ut, så undrar hur det blir...

Receptet kommer från en Kindle-bok jag har. Det är en typ av e-bok som man sen läser på mobilen. Det här receptet skrev jag ut.

Bara att sätta igång, och hoppas på det bästa.

Ner med allt i krock-potten.

Nu ska det lagas i 8 timmar.
Jag kan avslöja att det blev jättegott! Men jag glömde ta en bild på det färdiga resultatet. Det är bara att fortsätta med lamm, men inte med stek-kött.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar