onsdag 16 juli 2014

140705: löpning med maken, och en cykeltur

Jag och Andreas sprang tillsammans i Tyresta, det var jättekul! Och jag behöver nån som springer lite fortare än mig. Vid ett ställe såg vi en bäver, och Andreas stannade för att fota, men jag försökte fortsätta, men långsamt för att han skulle springa ikapp.
Andreas bild.
 
Där stigen går upp mot Bylsjön skildes vi åt, och skulle sen mötas vid bilen. Tävlingsjävulen tog då tag i mig, vilket var bra. :D Jag föreställde mig att han låg precis bakom mig, och att jag måste hålla farten för att han inte skulle komma ikapp. I backen upp mot stället där stigarna möts igen hade jag superdålig tid, så jag försökte dra på.
På första km är det en jättejobbig uppförsbacke, på km två var bävern, och km tre en till jobbig uppförsbacke, km 4 då var jag bara trött, men sen återhämtade jag mig något och skulle bara komma före Andreas.
 
Det blev ett ganska bra resultat för att vara mig och i Tyresta! Och med tanke på min obefintliga träningsmängd just nu. :D
 
Fick lite dåligt samvete för min kära cykel som bara fått stå, eller varit sällskap till barnen, så jag tog ut henne på en liten runda när jag kom hem.

 

Det går ju rätt snabbt att komma en bit, men det var mycket tyngre när inte barnen var med! :D Och jag kände mycket i triceps, från att hålla mig uppe i den ställningen. Otränad, javisst!

 
 
Men två pass på samma dag, bra där!

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar