onsdag 16 juli 2014

140629. En mils löpning, och riktig barfotalöpning

Blev avsläppt i Tyresta, men var riktigt nära om att säga att vi skulle åka hem istället, men bet ihop.


Det var ganska tungt mot slutet, men jag var riktigt nöjd! Men jag hade mina trailskor på mig, och de har en ganska grov sula, så jag fick ont av dem efter ett tag. På slutet av rundan i tyresta så höll jag ut för att jag skulle få ta av mig skorna vid asfalten, vilket jag även gjorde. Det var jätteskönt! Ett tag. Asfalten var ganska grov, och jag var lite orolig för att jag skulle börja blöda under fötterna, så jag satte på mig skorna igen, och då kändes det ganska bra.
 
Jag sprang ett tag till, men tillslut fick jag ta av mig skorna igen. En tant spionerade på mig genom sin balgongdörr, och backade förskräckt in i vardagsrummet när hon såg att jag såg henne, men hon kunde inte hålla sig, så hon stog kvar och tittade på mig. Ja, jag är tokig, tänkte jag å hennes vägnar. :D Det är inte så ofta det händer i mitt område att folk springer barfota. Men vi har alla vant oss vid han som åker skidor mitt i sommaren, så barfotalöpning kanske snart är ok det med... :D
 
Det var i alla fall sista rundan med de skorna... Man kanske kan ha dem i trädgården hädan efter...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar