onsdag 16 juli 2014

140701: rabarberpaj med cashewgrädde och rabarberkräm

Jag är numera medlem i Svenska Paleoklubben, och där finns det massor av recept. Testade ett på rabarberkräm, supergott!

Jag gjorde även min rabarberpaj, men lite justeringar. Jag kommer inte ihåg vart jag har fått receptet, men det blir verkligen en god paj. Jag har inte receptet här just nu, så jag får lägga upp det lite senare. På bilden är det i alla fall rabarber, kanel och kokossocker.

I med alla ingredienser (postar senare vilka) i mixern

och strö över pajen

Serveras sedan med cashew-grädde, som görs såhär:
Ta ca 100 gram nötter och mixa med lite vatten, ju mer vatten ju mer "porös", och ju minder vatten ju tjockare. Ha sedan i vaniljpulver efter smak. Smaka av, och när du är nöjd med koncistens och smak, så servera.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar