onsdag 25 december 2013

131224: julafton och juldagen

På julafton ska man hinna så mycket. Vi börjar hos min mamma i Spånga med jullunch. Här är jag och min syster, och Alexandra försöker busa till bilden lite. :D

"Tack tomten!"
Jag undrar varifrån Alexandra har fått sin linslus-itet ifrån? ;)
Sen bär det av hem för att fira med svärfamiljen, hemma hos oss. Här är svärmor och svåger i högsta hugg för att få igång kalaset, med svägerska dold i bakgrunden.
 
 
 
Min yngsta son, inte så liten längre, öppnar julklappar. Inte bara kuvert med sedlar i år. :D
Andreas fungerar som tomte, med Alexandras hjälp. Svärfar sitter och myser.
Min svärmor fick en toppen kökshandduk! Tog en bild för att föreviga det viktiga innehållet. :D
Mitt julgodis åt jag av på kvällen, jag glömde helt bort det!  Så avslutades julafton i år. :D

Juldagen
Jag fick ett bidrag till dessa skor av mina svärföräldrar, tusen tack!

Jag köpte först mina Lontra, som jag pratat om, men sulan på dem gick liksom upp mellan tårna och trampdynorna, så det gjorde ont efter bara nån minut. Det var riktigt trist, för det var lite trassel med att köpa dem, då det första paret jag beställde var för små. Man måste ta en storlek större än vad man normalt har i VFF. Jag blev jättebesviken när det inte funkade, men det var bara att försöka hitta några andra.

Jag gillar ju även Merrell, så jag kikade på vad de hade, och fastnade för deras Merrell Women's Barefoot Tempo Glove. Letade med ljus och lyckta efter dem, och det fanns i en webbutik i Norrland, i storlek 36... Suck! Kollade på Wiggle och andra UK-affärer, men inget! Har de inte vinter i England? Tydligen inte så farligt i alla fall. Hittade ett par svarta i Kanada! Men de skickade bara som längst till USA. Ja ja, bara att beställa från Amazon - igen... Då fanns de inte i svart, men jag ville ha dem, så lila fick det bli. Och jag har beställt från dem förr, så jag vet att det funkar.

Efter några dagar, eller vad det nu tog, kändes som ganska lång tid, så kom de! Och de var ju jättefina! Nästan synd att ha dem att springa i!

Idag, 131225, testade jag dem för första gången, och de höll måttet! Nu är det inte jätteblött ute, för det är inte så mycket löv kvar på marken, men fötterna var varma och goa, och torra, när jag kom hem!

Barack ville också inspektera skorna innan jag gav mig iväg. Alexandra följde med, så det blev en lagom ansträngande runda.
 
Såg på min Endomondo att det nästan var en månad sedan jag sprang senast! Så dagens lätta pass var välkommet. :)
Jag sprang lite smårundor kring Alexandra, som gick, för att förlänga rundan lite samt inte springa för mycket "på stället". Jag lyckades förlänga med nästan en km faktiskt. Vi tog min tre km-runda, och det blev nästan 4 km. Jag skulle ha haft bättre koll, så att det hade blivit 4 km jämt, men men. :)
Jag har gjort bättre mellantider. Men Alexandra var förtjust över rösten som läste upp tiden, och tyckte att vi var jätteduktigta. :D Jag kunde bara hålla med, vi var superduktiga, hon och jag. Hon tog dessutom sin ficklampa med sig, och tog alla små skogssnår hon kunde se, och gick igenom, med sina gummistövlar. Det fanns en hel del vattenpölar på vägen också. :D
 
Det var en skön runda, den första på väldigt länge.
Sen en ordentlig stretch, bad och lite film.
God fortsättning på er!
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar