lördag 3 mars 2012

Testade nytt recept, äggmuffins

Alexandra hjälpte till med maten idag. Det blev jättegott! Testade först äggmuffins som är tänkt att äta till frukost eller mellanmål. Tänkte att det kan bli smidigt att bara kasta i sig på morgonen, och kanske ta med till jobbet som mellis.

Här är tre stycken. De blev jättegoda, men jag ska ha mindre mängd spenat nästa gång så att de inte blir så gröna. Här ligger de upp och ner.

Min lilla hjälpreda. :)



Spenat som är färdigsköld, och zucchini.

Paprikan fick åka runt lite i micron innan jag choppade upp den. Sen sitter det en liten lus uppe till vänster, en linslus. :)

Lite ägg.

Bacon fick åka ner i mixen med zucchinin.

Hoppas det finns lite ingredienser kvar till själva smeten... :)

Här är den färdiga mixen även med paprikorna.


Nu är även spenaten med. Så här många blev det. Ska ta lite mindre i varje nästa gång, samt skippa pappret.


Mmmmmmmmmmmmmmm, ser smarriga ut!

Till och med min skeptiska make Andreas tyckte att de blev goda! :)

Japp, dessa blev helt och klart en liten succé, men man kan även ha kyckling eller kanske kalkon i istället för bacon. Det tror jag skulle falla mig lite mer på läppen. Ska testa dem till frukost imorn och se hur jag håller mig på det. Tre stycken får det bli.










Inga kommentarer:

Skicka en kommentar