lördag 10 mars 2012

Invigning av nya skor

Fick hem mina nya Saucony Kanvara i tisdags. Det är en för mig helt ny typ av sko. Här finns en liten informationsfilm om dem.





 Då hade jag inte ännu återhämtat mig från min förkylning riktigt, så jag kunde bara gå i dem inomhus… J Men i torsdags blev det dags!

Jag och min femåriga dotter Alexandra tog en liten runda tillsammans, innan jag fortsatte på egen hand.



Hon och jag sprang ca en km och jag kände mig ganska pigg i kroppen. Hon ville gå en hel del, och hålla handen hela tiden, så det gick inte så fort direkt, men det var helt lagom med tanke på att jag varit sjuk, och att jag hade helt nya skor på mig! J



När jag lämnat av Alexandra hemma, och vinkat, så tog jag en till kort runda. Steget kändes bra, och inte så annorlunda mot mina gamla skor, i början. Sen när jag sprungit ett tag märkte jag mer och mer skillnad. Det tog mer på skenbenet av nån anledning, och även fötterna fick jobba lite mer. Det kändes liksom mellan benen i mellanfoten, svårt att förklara, men det kändes bra. Hoppas jag vänjer mig vid dessa skor snabbt!



Jag ligger efter i maraschemat, så jag har gjort om det lite, för att komma ikapp. Dessutom tänkte jag försöka komma upp i lite längre distans än vad som står på schemat, innan marathon. En liten plan jag har är att Andreas får skjutsa mig nånstans som ligger 40 km hemifrån, och sen springer jag hem. Ska se om kanske Josefin vill haka på. Som sista långpass innan maran kanske?



Totalt sprang jag nog inte mer än 4 km, men det var helt lagom. Jag orkade springa nästan hela sträckan (som jag sprang själv) utan att stanna, så det kändes jättebra. Under fötterna kändes det också bra, men det var ju inte så långt. Skenbenen var också ok. När jag har vant mig vid skorna så kommer jag aldrig att använda vanliga skor igen. Nästa sko kanske blir en New Balance Minimus.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar