måndag 17 februari 2014

140216: Back on track

Med utgång att bara springa lite drygt 5 km då jag inte tränat på ett tag, berättade jag för Andreas hur jag skulle springa, som jag alltid gör. 

Det var lite halt på vissa partier, och det var tungt. Efter ca 4,5 km såg jag ryggen på en ganska gammal man som inte höll så hög fart. Honom skulle jag om innan fem km, hur tungt det än var! Vid stugorna i Tyresta kom jag äntligen förbi, och svängde in vänster på grusvägen. 

Attans, han tog samma väg, och tog rygg på mig! Jag som var helt slut! Det var ju bara att fortsätta köra... Sen kom femman! Och det var ok att stanna. Log mot mannen, och kände mig besegrad. Men han började snacka lite, om spåret och sulan på skorna. Trevligt. Sen tuffade han på igen. 

Och jag försökte haka på. Till Svartbäcken och tillbaka, med blandad gång. Hade tänkt stanna sen, men det var ju så nära en mil! Så, jag körde lite till. Sen var det ju nära den distans som var enligt schemat! Fnulade lite på hur jag skulle springa för att få till det, och det blev mot Hällmarksslingan. När det blev stig av det hela vände jag tillbaka.

Väl vid parkeringen igen så räckte det inte, så jag fick förlänga igen! Mot backen och tillbaka. Där! Så. 12 km med blandad gång, bara 10 min över schemat. Fantastiskt! 

Mitt nya mål är att komma ut på träning över huvud taget, och springa långt, inte snabbt, och njuta! :D

På kvällen fick jag massage. Snacka om att vara utslagen sen. :)






Snacka om att krokna mot slutet. ;) Men jag är så nöjd! Det känns så bea!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar