onsdag 24 juli 2013

130724 löpning i fjällen, jagad av en broms och möte med en ren...

Nu är vi tillbaka i Funäsdalen, Messlingen, för lite semester. På vägen över fjället, mellan Funäsdalen och Messlingen, har fåglarna byggt bo i en jättestor sandhög. Påminner mig mig om ön utanför Gotland, Lill-Klas (eller är det Stor-Klas?). Mycket fåglar var det där i alla fall, då. 




På marknaden köpte jag närodlad honung, varav den översta var helt nyslungad. :) Dessutom köpte jag BBQ-sås som oxå var ekologisk, och gjord av de som sålde den. Tyvärr innehöll den socker, men den var god.

Dagens löptur förärades av mina Merrell. :) 

Fem km åt ena hållet, på den jättelånga vägen mot Funäsdalen , och sen tillbaka. Här vänder jag. Luften är nog lite tunnare här, och det var lite tungt i början. Första km var oxå Alexandra med, innan hon blev hämtad av Andreas.
Sen körde jag långa intervaller för att orka. Det gick bra.

Det tog ett tag innan jag faktiskt kunde se vad det var för djur jag mötte, och efter att vi stirrat ett tag på varandra så lufsade renen över vägen och upp i skogen. :) Straxt efter detta möte blev jag jagad av en broms! Den måste ha tyckt att jag var väldigt intressant, och den framkallade lite lätt panik hos mig, eftersom det inte gick att springa ifrån den, eller vifta bort den! Tog av mig kepsen och viftade med den, och efter lite svingande tror jag att jag fick den. Det blev tyst, och den var borta. Lite extra energi tog det, men jag kom in i lunket igen.

Kom tillbaka till stugan på ok tid. Det var lite långsammare än Premiärmilen, men det är en tid att utgå ifrån, och slå! Nästa mål blir att klara milen på under 80 minuter. :)

Åtnjöt sen en sen middag, och testade min nya sås. Supergott!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar