tisdag 14 maj 2013

130514: Nu var det länge sedan jag skrev sist, förutom det senaste inlägget då. :)



Just nu är det tokmycket på jobbet och jag jobbar över rätt mycket, vilket tillslut tar på krafterna. Vi har fått en ny tjej nu, tack och lov, som jag handleder och lär upp. Just nu tar ju det mer tid i anspråk än vad det ger i hjälp, så man kan säga att jag är lite trött just nu. Men det blir nog bra i slutändan. Alla bokslut ska ju vara klara den 15/5 och alla deklarationer klara 15/6, så snart är det över J Jag jobbar ju som redovisningskonsult på en revisionsfirma, för er som inte känner till det.

Nåväl, träningen har gått ganska bra, men jag har inte haft den tid som jag borde, så jag är inte träningsmässigt där jag vill vara. Jag hoppade över Kungsholmen runt, vilket kändes riktigt tråkigt. Men jag ska springa nästa år. Men det är verkligen trist att behöva banga så här.

Jag har börjat titta på cyklar, inför mina planer att göra En Svensk Klassiker, och jag köpte en pendlarhoj till att börja med. Jag har hittat en jättefin racer som jag vill köpa: http://www.cykellagret.se/product/4128/specialized-dolce-trippel-silver-vit-2013

Den är så himla fin! Jag tror dessutom att jag kommer bli nöjd med den, även om den inte har de bästa delarna kvalitetsmässigt. Jag vill inte lägga hur mycket som helst på en cykel, och jag ska även köpa till en ny sadel:  http://www.ismseat.se/typhoon-p-108-c-146.aspx

Den sadeln tänker jag köpa så fort som möjligt och sätta på pendelhojen, men sen vet jag inte om jag kommer köpa en till och ha två, eller flytta sedeln vartefter.

Men det här med racercyklar är en hel djungel! Jag hittade en sida om cykeltips: http://msaweb.se/Cykel/cykeln/stalla_in_cykel.htm Den ska jag lusläsa när jag har mer tid. J





Jag passade även på att testa sonens dirt bike. Gud vad härlig den var att cykla på! Sadeln var ju inte inställd för mig, men annars var den helt fantastisk. Jag testade att hoppa lite med den, däcken lämnade aldrig marken, men oj, vilken fjädring! J Han kanske inte får tillbaka den!


Och det har varit valborg
 

Min pendlarhoj från Biltema. Jag köpte en billig sak, tänker lägga mina pengar på kommande racer istället. :)
Jag cyklade även till och från Tyresta, och sprang femman där. Skogen är inte sig lik! Det har ramlat jättemånga trän, som de har fått såga i bitar så att man kommer förbi. Tänk på att detta är urskog och nationalpark.

Och jag har tiggt till mig ett nytt jättegott recept på BEA!!! Receptet kommer i nästa inlägg. :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar